Återvändande- och återbetalningspolicy

Tack för att du handlar på evaly.se. Om du inte är helt nöjd med ditt köp finns vi här för att hjälpa dig. 

VIKTIGT: Se till att bifoga din POP (betalningsbevis) så att vi kan behandla din begäran vidare.

Retur- eller bytespolicy

Du har 14 kalenderdagar på dig att returnera en vara från det datum du fick den. Du måste ange orsaken till returen/bytet i ett e-postmeddelande kundtjänst på info@evaly.se - Alla returer måste godkännas av en medlem av Evaly kundtjänst.

    • Varan måste vara i sin originalförpackning, detta inkluderar alla artiklar som ingick i beställningen för att få full återbetalning.
    • Kunden är ansvarig för att betala returfrakten.
    • Varor som köpts till rabatterat pris kan bytas mot butikskredit inom 14 kalenderdagar.
    • Varor som köpts till rabatterat pris kan bytas mot olika varor som motsvarar värdet av den beställda varan.
    • Återförsäljningsavgiften på 20 % gäller för alla standardreturer.Om varan inte returneras i originalförpackning och inte heller är lämplig för återförsäljning kan återförsäljningsavgiften vara högre enligt följande Returavdelningen.
    • Om du bestämt dig för att inte returnera den felaktiga/felaktiga/inte som förväntat varan, utfärdar vi gärna en full återbetalning butikskredit eller 50 % rabatt utan att returnera varan.
    • Namnet på beställningen och beställningsnumret ska anges på returetiketten.
  • evaly.se är ett internationellt varumärke och alla returer måste returneras till vårt lager som ligger utomlands.
  • Eventuella tullavgifter tillämpas enligt transportörens bedömning och lokala lagar och alla tullavgifter ska betalas av kunden för att returnera varan.

 

Icke-returnerbara artiklar

 På grund av den pågående pandemin tar evaly.se inte emot returer för följande artiklar eftersom de anses vara sanitära:


Hudvårdsprodukter
Makeup- och nagelvårdsprodukter
Produkter för personlig skötsel
Leksaker och kläder
Vissa prylar (trådlösa hörlurar, hörlurar, glasögon etc.).

Om du har en icke-returnerbar vara som anlände skadad eller defekt kan du begära ett utbyte eller en återbetalning som butikskredit. 

 

Återbetalning

Returnerade varor inspekteras av vårt kvalitetssäkringsteam. Vi meddelar dig omedelbart om statusen för din återbetalning efter att ha inspekterat varan.

Om din retur godkänns kommer vi att initiera en återbetalning till den ursprungliga betalningsmetod som användes för beställningen. Om en beställning gjordes med Klarna kommer din faktura att ogiltigförklaras om fakturan fortfarande inte är betald eller återbetalas om betalningen redan har reglerats.

För ytterligare information i detta avsnitt kan du kontakta vår kundtjänst på info@evaly.se.



Leverans

Vi har åtagit oss att betjäna dig samtidigt som vi säkerställer våra anställdas och partners hälsa och säkerhet vidtar dessa förebyggande åtgärder för att hjälpa till att stödja kampen mot spridningen av COVID-19.

Vi ber om ditt tålamod och din förståelse för förseningarna när vi får dina beställningar levererade till dig under de kommande dagarna. Våra team har arbetat outtröttligt för att hålla jämna steg med uppfyllandet av eftersläpande beställningar.

Vi hoppas på ert fortsatta stöd och er förståelse när vårt lager drivs med ytterligare hälso- och säkerhetsåtgärder för att skydda er, våra anställda och partners.